Back to basics (Späť ku základom)

V poslednom čase mám pocit, akoby sa každý okolo mňa otváral a niekam sa posúval (čo je ovšem relatívne a je to len uhol pohladu), ale ja stojím na mieste a len sa pozerám. Je to veľmi zvláštne, niekedy mám z toho zmiešané pocity, ale keďže verím, že všetko je tak ako má byť, tak to zrejme nejaký dôvod má.

Čo ma však pred pár dňami zarazilo, boli moje myšlienkové pochody (divnô, však :D?). Šla som po ulici, úplne vypnuté vedomé premýšlanie, takže mi napadlo nejako podvedome ,,back to basics“. Čo v preklade znamená späť ku základom. (Vysvetlenie, často mi napadajú veci, myšlienky alebo nejaké výroky po anglicky).

Začala som si to v hlave omielať a všelijako vykladať, aký to môže mať pre mňa význam. Po chvíli som pochopila. Prestávam rozumieť ľuďom. Všetko, čo som doteraz zažila a z čoho som sa vlastne mala učiť zahadzujem do koša. Doplo mi, že by som sa asi k týmto základom mala vrátiť. Ale ako? Mám sa znova vrátiť k depresiám a dráme, ktorú som si okolo seba vytvárala?

Potom mi doplo. Deje sa to okolo mňa. Keďže som mala určitú nechuť zažívať to celé znova, začalo to na mňa chodiť zvonka. Ľudia, ktorých stretávam, „noví“ známy, ich momentálne situácie veľmi podobné útržkám z môjho života. Mám to pochopiť znova, repsektíve obnoviť si to poznanie, spomenúť si prečo som ja konala tak ako oni konajú teraz a možno aj pomocou tohoto rozpomenutia im pomôcť. Znova a znova rozširujem svoj pohľad. K čomu to vlastne vedie? K nadhľadu. K pochopeniu všetkých ciest, nielen tej mojej. Ku 360° stupňovému rozhľadu. A ku tomu, aby som milovala každý stupeň a každú minútu tohoto rozhľadu :).

Pochopila som, že človek by nemal strácať svoju minulosť. Nelipnúť na nej, žiť prítomnostou, ktorá tvorí budúcnosť, ale ponechávať si poznatky a skúsenosti z dávnejších časov :).

9 thoughts on “Back to basics (Späť ku základom)

  1. Gretta31 píše:

    Velmi mi to pripomina to co sa momentalne deje so mnou, sny ktore ma vracaju do mojej minulosti a niektore do hoooodne davnej….uz ani nepamatam ze sa to stalo..ale akosi to prezivam inak..z ineho uhla…len ten pocit zostava….neviem to polozit do slov ako vy co pisete tieto clanky, ale velmi za ne dakujem…pomahaju mi postupne, krok po kroku nieco pochopit, dakujem

    Like

    • Sassenkaaa píše:

      Som veľmi šťastná, že to vám niečo dáva :).
      Ku tým snom, aj mne sa podobne vracajú spomienky, niekedy na úplne útle detstvo, možno blbosti, na ktorých by sa veľa ľudí zasmialo (a aj ja sa na tom najprv smejem :D). Ale má to svoje opodstatnenie :).

      Like

  2. jana73 píše:

    … ano, tak je, nehovorim, ze uplne do detailov, myslim tie veci okolo sa dejuce, ale ta minulost na nieco “posluzi”, veru tak … v tom pozitivnom …

    Like

  3. astrid píše:

    I ja som sa počas celého minulého roku zaoberala podobnými myšlienkami ako “back to basic” a z toho premýšlania a zamýšlania sa nadomnou mi vzišli štyri slová. Neviem kto mi ich vnukol od kial prišli ale boli to tieto slová : láska, dobro, pravda a Boh. Možno to je vzoskupenie sily z ktorej sme všetci vzišli a tieto hodnoty alebo ako to mám nazvať by sme mali v svojom živote nájsť, aby sme našli samich seba.

    Like

    • Sassenkaaa píše:

      Suhlasim :).. Hoci pravda a dobro mozu byt relativne, lebo co je dobre a co je pravda pre teba nemusi byt dobre a pravda pre druheho :). Ale je to len uhol pohladu :). Ale mohlo by to byt tak ze Laska & Boh = Pravda & Dobro :)). Mohlo by :)?

      Dakujem za komentare :-* 🙂

      Like

  4. Mila Sasko, pro me je to velika zahada – drzet rovnovahu mezi minulosti – pritomnosti a tim co bude. Kdyz si jednou myslim, moje minulost je vyresena – ono se to zase vrati – opakuje. Potom zase zapomenu tu pritomnost, uha. Ono jde i to, neztratit ten smer. I kdyz se neco opakuje, salam party – ok, dalsi kolo, nevzdavam se. Konec dobry, vsechno dobry. 🙂

    Like

    • Sassenkaaa píše:

      Hihi, salam party :D..
      Mno, ak sa ti minulosť vracia, znamená to asi, že si z nej ešte nevyťažila všetko, čo sa dá :)). Ale salam party 4 ever, to sa musí uznať :D…

      Like

Pridaj komentár

