O odpuštění

A zase jednou na cestách. Moje dračice Manao už je tu a já cítím, že má se mnou nějaký plán. Mně se to líbí, když mě takhle „nečekaně“ navštíví. Je to tehdy, když sama nevím, jakým směrem se mám vydat. Ona mi tímto způsobem pomůže, abych se zorientovala. Je to opravdu dobrá společnice… 🙂 Už jsem milá Manao zvědavá, kam mě dnes zavedeš.

V minulé době jsem se velice často vracela do mé minulosti. Pravidelní návštěvníci tohoto blogu si toho jistě již všimli. 🙂 Vracela jsem se k událostem, které pro mě nebyly lehké. Zčásti to byly situace, které jsem už i zapoměla nebo jsem si myslela, že jsou již vyřešené. V této době se za mnou začali vracet lidé (např. ve snech nebo jsem někde úplně náhodou 🙂 objevila jejich fotografii), kteří mi kdysi byli velmi blízcí, a kteří patří do tého minulosti.

Manao mě dovedla do dimenze oduštění. Letěly jsme k velikému moři, nebe bylo potažené šedými mraky, bylo úplné ticho. Ani jsem neměla na vybrání, Manao se mnou vletěla přímo do vody, byla to pro mě hrůza, nesnáším potápění. Připadám si ve vodě bezmocná. Trvalo to pro mě neskutečně dlouho, než jsme se ocitly na dně moře. Měla jsem strach, že se udusím a Manao mě se smíchem upozornila, ať nezapomenu dýchat. 🙂 Fungovalo to.

Mořské dno bylo neskutečně krásné. Tolik života: mořské rostliny, živočichové, mušle i pár knih tam leželo, ale nic z toho mě nelákalo, abych se na ně podívala zblízka. Až jsem najednou uviděla mořského pavouka. Byl tak děsivý a zároveň tak dokonalý. I on na mě upřel jeho oči. Byly temně modré, plné moudrosti. Než jsem k němu došla, sama jsem se přeměnila ve stejnou bytost. Měla jsem najednou spoustu noh, a měla jsem pořádné potíže, najít správný rytmus chůze. Na chvilku se zapletla do dění moje hlava: „Absolutni haluz!“ Když jsem stála naproti pavoukovi, podívala jsem se upřeně do jeho očí. Viděla jsem v nich moji minulost. Jedno období: můj první vztah. Moje první myšlenka byla: „Už zase! Se to zase všechno opakuje?“ Ale něco bylo jiné, necítila jsem žádnou bolest, nemusela jsem ronit slzy, ba naopak. Měla jsem radost, že ho vidím. Neskutečné, jsem si myslela. Tak to je něco nového.

Promluvil jako první. Vyprávěl mi o naší společné době, i o tom, proč se krátce před naší svatbou rozhodl proti. Řekl mi, že miluje našeho syna Jakuba a že je na nás oba velmi hrdý. Naslouchala jsem mu a měla jsem radost. Když domluvil, měla jsem pocit, že mu něco musím říct. Věděla jsem co, ale nemohla jsem to vyslovit. V tom okamžiku mě Manao šťouchla do zad – její nová metoda 🙂 : „Ven s tím! Je to dobré pro vás pro oba.“ A já řekla: „ODPOUŠTÍM TI.“ V tom okamžiku se všechno okolo nás začalo točit. Měnily se barvy, dostala jsem se do víru. Jeho jsem už neviděla. Neměla jsem o něj strach. Přeměnila jsem se do lidské podoby a krátce po té mě ten vír vyplivl na břeh, kde čekala užulená Manao.

„Tak tohle bylo co?“, ptala jsem se. Odpověď jsem věděla již předem: „Odpuštění mě zbavilo pouta z minulosti. Já často prosím o odpuštění – tuto stranu mince znám velice dobře, ale někomu odpustit? To je pro mě těžší. Teď vím, že je to dobrý lék na stará zranění, na uzavření oken do minulosti.

Děkuji geniální Manao. 🙂

7 thoughts on “O odpuštění

  1. Milá Tino, přesně. To tam bylo taky, odpustit sama sobě. To je ta největší haluz světa. Úplně rozumím tomu, že jsem nejdřív dřela na lásce k sobě samé a potom odpustit si. Ono to bez té lásky totiž není možné, kočko 🙂 !!!!

    Like

  2. Ja kdyz si tyhle cesty do minulosti procitam, fascinuje me ten uhel pohledu. Treba o te svatbe. My oba dva jsme se rozhodli, ze se brat nebudeme, bylo to i moje rozhodnuti. Myslim si, ze jde o to “zraneni”, ktere se tam nevedome stalo. A proto je to tam napsane tak, jako kdyby on me opustil.
    Prekvapilo me to, myslela jsem si, ze je to mezi nami uz dlouho vyresene.

    Like

Pridaj komentár

