36 vedomých nádychov

Ak niekomu chcem vyrovnať energie, prechádzam mu rukou nad telom a na niektorých miestach ma “to” prinúti zastaviť. Intuitívne spájam energetické miesta a takto aktivujem prúdenie energie medzi nimi. Minule som v kníhkupectve naďabila na knižku Jin Shin Jyutsu aj s praktickými kartami, ktorá popisuje body tela ako energetické miesta a ich funkciu.  V nemčine sa tejto metóde začalo hovoriť jednoducho “Prúdenie”.  Zaujala ma, aspoň si môžem prečítať, pri akých bodoch sa zastavujem a čo vlastne znamenajú.

Ak sa zaujímate o praktické rady pre každý deň, pre seba alebo aj iných, vrelo vám túto metódu odporúčam. V podstate ide o pokladanie rúk.

Z tejto knižky vám dnes prinášam jedno dýchacie cvičenie.

  • Vzpriamene si sadnite na stoličku, pokiaľ možno uvoľnene. Chrbát by mal byť rovný.
  • Obijmite sa tak, že dáte dlane pod pazuchy, pričom palce ležia na prsiach a prsty sú vo vodorovnej polohe. (t.j. prikvačte si ruky pod pazuchy)
  • Ramená nechajte visieť. Uvoľnite v tele každé napätie, koľko môžte.
  • Zavrite oči a nasmerujte vašu pozornosť do vášho vnútra.
  • Dýchajte bez námahy. Pozorujte, ako z tela prúdi vzduch von.
  • Môžte pri vydychovaní všetko vypustiť, čo je pre vás akurát nepodstatné.
  • Vdýchnite. Skúste vnímať, ako do vás prúdi očistený vzduch života v jeho celej hojnosti. Deje sa to tak isto bez námahy, z pozície pozorovateľa.
  • Ak prídu rušivé myšlienky, ktoré vás chcú odpútať od vedomého dýchania, nedarujte im pozornosť a vráťte sa k dýchaniu. Tam, kde je naša pozornosť, je aj naša sila. Ak sa venujeme našim myšlienkam, dávame im aj silu. Zameriame našu pozornosť na dýchanie, je naša sila TERAZ.
  • Cieľ cvičenia je 36 vedomých nádychov a výdychov bez prestávky. Ak to nie je na začiatku možné, rozdelte si ich na štyri skupiny po deviatich.

Po čase budete cítiť, ako sa stáva váš dych pomalším a rovnomerným, možno aj hlbším. Pocítite, ako sa vám podarí ukľudniť sa počas vedomého dýchania.

Dych harmonizuje naše myšlienky, pocity a telo. Reguluje trávenie a robí nás vyrovnanými. Spája dušu, myseľ a telo. Ak praktizujete toto cvičenie pravidelne a počítate pri tom, váš mozog si uloží spojitosť cvičenia s relaxáciou a neskôr reaguje hneď, akonáhle si sadnete a začnete s počítaním. Počítanie pôsobí ako mantra.

Reklamy

One thought on “36 vedomých nádychov

  1. Spätné upozornenie: Jin Shin Jyutsu | Tina Topi

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s