O závisti

Ako vnimate slovo zavist? Spajate s nou negativne alebo pozitivne pocity? Vnimate zavist ako zavidim-nedoprajem? Alebo skor ako zavidim-doprajem? Mozme sa zhodnut na tom, ze pocit zavidenia je spojeny s tuzbou mat alebo vediet nieco co ma/vie niekto iny?

Zavist – chciet mat/vediet nieco , co ma iny moze byt pre nas pohonnym motorom. Ak nevydame nasu energiu na nepotrebne veci ako napriklad nedoprajnost, ale investujeme ju do analyzy nasich moznosti – otvoria sa nam nove cesty. Mozme sa pozriet, ako sa dotycna osoba dostala k urcitym veciam/vedomostiam. Rozmysliet si, ci by pre mna bola podobna cesta mozna. Ci CHCEM ist TOU cestou. Ake ine moznosti su dosiahnut vytyceny ciel? Ake predpoklady musim splnat? Som si vedomy, ze nic nie je zadarmo, ze ak sa rozhodnem ist mnou stanovenou cestou, ze to moze byt poriadna makacka? Mozno pri takejto analyze zistite, ze ta cesta pre vas neprichadza do uvahy. Alebo prave naopak, prisli ste na sposob, ako sa mozno pokusit o nieco, co ste vlastne vzdy chceli 😉

Jeden priklad z mojho zivota, ako sa mi podarilo na zaklade zavisti nastartovat a dokopat sa, je moje studium. Na Slovensku som nikdy nemala ozajstny zaujem ist na vysoku skolu. Odisla som do zahranicia, usadila sa tu, nasla dobru pracu, ktora sa za par rokov stala rutinou. Moja o trochu mladsia sestra zacala na Slovensku studovat. Vtedy vo mne skrsla myslienka, sakra, ved mohla by som sa aj ja pohnut – ale zu som si myslela ze som na to stara (vtedy som mala 24), okrem toho okolnosti neboli priaznive. O par rokov mi sestra rozpravala, co sa uz vsetko naucila, co presne robi – a zasiahla ma zavist. Samozrejme, dopriala som jej to – ale zistila som, ze ved presne toto by som chcela vediet aj JA! Pohla som sa, zacala som sa zaujimat o to, ako sa tu da studovat, na moje prekvapenie nebolo treba primaciek, ani nebolo predpisane, kolko predmetov treba za semester zvladnut. Rozhodla som sa teda skusit to. Nesmierne som sa vytesovala z pocitu ked som prechadzala campusom. Doteraz si ten pocit uchovavam. Sice som na studium obetovala moj vsetok volny cas, kedze som zostala na plny uväzok v praci a bola moznost zobrat len denne studium, sice uz studujem roky rokuce a neviem kedy skoncim, ale naucila som sa presne tie veci, ktore som vzdy chcela vediet a niektore ciele sa mi podarilo dokonca splnit predtym ako som ocakavala. Som za to nesmierne vdacna.

Mozno vam moj pribeh pomoze ustanovit si ciele na zaklade pocitu zvanym zavist. Ktory ja beriem pozitivne – pretoze mi ukazuje po com tuzim a kam vedie moja dasia cesta. Viem, ze staci vydrz, trening, presvedcenie a dovera. Vtedy sa dostavia aj vysledky – ktore nemusia byt na papieri – len v nas – a tieto vedomosti nam nikto nikdy nemoze zobrat.

Teraz sa mi pripomenulo par komentarov na nasich spojenych blogoch. Komentare, pri ktorych si ludia uvedomuju, ze by chceli mat schopnosti opisane v tom ktorom clanku. Ci je to komunikacia s bytostami, lucidne snivanie alebo vykladanie kariet atd. Ludia, gratulujem vam!  Prisli ste na to, co by ste chceli dosiahnut! Teraz vas caka uz len analyza a skusanie, ktora cesta je pre vas spravna. Drzim vam pri tom palce a prajem vela uspechov!

Pridaj komentár

