O kamienkoch všeobecne

Máme so Saškou za sebou ďalší seminárový víkend. Tento krát sme sa učili okrem iného o liečivých kameňoch.

Najprv sme preberali všeobecne ako sa najlepšie o kamienky starať, ako ich skladovať, čistiť a nabíjať. Potom sme sa zaoberali ich pôsobením, ako prijímajú a vysielajú energiu, ako ich programovať  a komunkovať s nimi. Veľmi som sa tomu potešila, keďže som mala o kamienkoch málo vedomostí. Tento článok je v podstate taká moja malá rekapitulácia čo sme sa učili.

Aké energie sú uložené v kameňoch? Všetky, s ktorými sa dostali do styku od ich vzniku. Počas ich rastu, tvorenia, ako boli nájdené, kto ich našiel, ako ich ťažili, ich transport, medziskladovanie, vašu kúpu. Ak kamene hneď začneme používať, pôsobia na nás všetky ich energie. T.j. možno aj krvopotné, ubíjajúce, zúfalé energie, ktoré do seba nasali počas ich ťaženia.

Preto rada číslo jedna: ako prvé kameň očistiť a nabiť.

Ak máme doma kamienky, je vhodné uvedomiť si, že všetky pôsobia naraz celou škálou energií, ktoré majú v sebe. A to neprestajne. Ak sú všetky aktívne môže sa stať, že máme v miestosti pekný chaos energií. Pomôcť si môžeme buď zabalením kamienkov do červeného hodvábu, alebo im povieme, aby sa dali do „spiaceho modusu“.

Podobne je to s „kamienkovou vodou“. Nabíjať vodu kamienkami sa stalo postupne salónne, tu aj v školských triedach majú krčah s vodou a v ňom kamienky. Ak pijeme takto nabitú vodu celý deň, ako keby sme stále užívali lieky. A v mnohých prípadoch ani nevieme, čím je vlastne nabitá. Predtým, ako dáme kamienky do vody ich prečistíme, nabijeme a aktivujeme len tie vlastnosti, ktoré akurát chceme využiť,  so silou, ktorá sa nám zdá vhodná. U detí v každom prípade začíname podľa kamienku s nie viac ako dvoma až desiatimi percentami. Na výrobu elixíru je voda úplne postačujúca, netreba ju zmiešavať s alkoholom.

Existuje veľa popisov, ako ktorý kameň pôsobí, čo sú jeho základné vlastnosti. Tieto opisy môžu pre váš kamienok sedieť, alebo aj nie. Kamene si vyberajú nás, nie my ich. Pre ten váš jedinečný kamienok, ktorý akurát držíte v ruke môže platiť úplne niečo iné, možno pre vás uvoľní energie, ktoré sú ináč uzavreté pre „verejnosť“. Spojte sa s kamienkom a spýtajte sa ho, čo pre neho môžete urobiť a čo on chce urobiť pre vás.

Pôsobenie kamienkov riadia ich dévy. Tieto prírodné bytosti sa starajú o celé skupiny kameňov, napríklad ametyst má iný typ dévy ako achát, a tak ďalej. Ak máte zmiešaný kameň ako napr. ametrín (ametyst a citrín), sú za neho zodpovedné dve dévy. Niekedy sa déva v kamienku môže rozdeliť aj na dve (delenie práce). Niektoré dévy sú pozemského pôvodu (napr. horský krištáľ) a niektoré mimozemského (napr. fluorit). S dévami kamienkov sa môžme spojiť napríklad nasledovnou meditáciou:

Cesta do kamienka

Ukľudníme sa, dýchame zhlboka, uvoľníme naše telo.

Predstavíme si náš kamienok pred nami ako sa zväčšuje, až je taký veľký, že do neho môžme vojsť.

Vidíme dvere ktoré sa pre nás otvoria a vojdeme dnu. Alebo vojdeme iným spôsobom, ako to akurát vnímame. (Ja som sa cítila ako plyn čo sa plížil dovnútra)

Zavoláme na jeho dévu, privítame ju a predstavíme sa jej.

Ona sa nám tiež predstaví a môžme si pokecať😉

Ak máme všetky otázky zodpovedané, všetky úlohy splnené (ak nás déva o niečo poprosila), môžeme sa rozlúčiť a odísť.

Predstavíme si, ako sa kamienok zmenšuje do jeho terajšej podoby a precitneme v našom tele.

Zaujímavé je takto čistiť kamienok. Skúste si spraviť cestu do nevyčisteného kameňa, čo zbadáte. Vnútri ho môžte spolu s dévou očistiť. Pri mojej takejto ceste som najprv mala umyť zvnútra „okná“, t.j. vrstvu tesne pod vonkajškom a potom som sa prepracovávala postupne dovnútra a zakaždým keď som jednu miestnosť vyčistila, spravili sa na povrchu diery, ktorými mohla energia prenikať smerom von. Déva za mnou skákala tri metre dvadsať od samej radosti🙂.

Kamene si môžeme naprogramovať tak, aby aktivovali len tie formy energií, po dobu a silou, ktorú im zadáme. Je to dôležité hlavne vtedy, ak máme zmiešaniny kameňov, alebo ich chceme používať viacero naraz.

Ak chceme mať kamienok ako šperk celý deň na sebe, môžeme ho tiež naprogramovať ako, nakoľko a do kedy má pôsobiť. Ja moje kameňové šperky pri nosení deaktivujem.

O účinkoch jednotlivých kameňov sa rozpisovať nebudem, na trhu je dosť literatúry alebo článkov na nete. Na všeobecný rozhľad pomocné popisy si môžme rozšíriť priamym kontaktom s naším kamienkom🙂

Kamienkovaniu zdar😉

4 thoughts on “O kamienkoch všeobecne

  1. Parada – paci sa mi ta meditacia umyvania “okien” zvnutra🙂 Inak neviem ako je to s tym cistenim po kupeni/ pred pouzivanim, ale kupila som cierny onyxovy prsten, a akonahle som ho mala na prste v obchode, az doteraz som ho nedala este dole…ako ruky si umyvam xixixi, len ze som ho necistila nejak cielene spiritualne lebo som mala normalne taky pocit, ze by som ho nejak oslabila ci co…je mi nim dobre takym ako je, cez den na pravej ruky, v noci na lavej…uvidime dokedy to vydrzi🙂

    Like

    • :)) ten sposob cistenia si “nakazala” ta deva, este som si pomyslela ze jeejda akurat ja a umyvat okna! hihihi Kazdy z kurzu cistil inac ten kamen, tak sme mali moznost si porovnavat komu co prislo spravne.
      Niektore kamene sa cistia same, napriklad turmalin. Ak si myslis ze je v poriadku tak ako je, tak supi. Mozes si to skontrolovat napriklad takou cestou. Alebo sa aj zoznamit s jeho devou😉

      Like

      • Jaj jaj jaj ked uz o tych oknach piseme…dufam, ze cez vikend bude prsat😆 inak sa mozno prehovorim a budem traposit s handrou na teleskopickej tyci a umyvat okna na lodzii. To je ina sranda ako deve umyvat okna na kamienku v dlani😆

        Like

  2. No dievčatá ďakujem za nový poznatok. …😛 Dostala som nový nezvyčajný kameň, ktorý je z meteoritu hviezdy a volá sa Moissanit. http://anitram.wordpress.com/2011/06/21/moissanit-pyrit-melanopsis/

    Rozmýšlala som ako ho nabíjať, lebo na slnku to vhodné nie je , lebo uchováva v sebe dlho teplo. Tak ma napadlo že keďže pochádza z hviezdy, tak asi na mesiaci. Skúsim urobiť meditku a poprosdiť jeho dévu. Som zvedavá ako to dopadne, lebo o tomto kameni sa veľmi na internete nepíše. Ešte raz ďakujem.😛

    Like

Pridaj komentár

