Diskusia o energii a Vedomí

Dnes som mala takú peknú diskusiu pod týmto článkom s Rolandom, že ju chcem dať sem ako samostatný článok. Milujem, keď môžem dať na papier (oukej, na obrazovku) myšlienky, ktoré mám v srdci, ale ešte som ich neformulovala do slov. Alebo formulovala, len ináč a potom sa mi naskytne príležitosť ich znova precítiť, pomocou niekoho iného.

Pre mňa ako liečitelku je vyliečený stav – stav absolútnej harmónie energie. Je mi jasné, že energia naselduje pozornosť. Je mi jasné, že disharmónie sa snažia vyrovnať sa – znovanastoliť stav harmónie. Roland to vyjadril kvázi matematicky, čo ja mooožem🙂 a ja som si to interpretovala po svojom a veelmi sa z toho tesim🙂

rolandhabara:

sebadolezitost=rozdiel energetickych potencialov ja (co si myslim, ze som) minus Ja (co realne som). kedze tento rozdiel je nenulovy, vytvara napatie, cize karmu a privolava situacie, ktore maju vytvoreny nenulovy potencial eliminovat (v pripade popisovaneho autora jeho sebadolezitost privolala situaciu s neuverejnenim komentarov. prosim, aby ste terminy ako “privolavat”, ci “situacia” vnimali energeticky, nie semanticky:)) metaforicky – ked vhodim do jazera kamen, vytvorene napatie (v podobe priestoru zrazu zaplneneho kamenom) je postupne eliminovane vlnami jazera tak, aby vysledne napatie opat bolo X, kde X je aktualny potencial jazera. otazka, co je a nie je sebadolezitost potom samozrejme v energetickom kontexte (kedze vsetko je energia) straca zmysel, aj ked a vice versa poskytuje prilezitost na vyborne slohove a mentalne cvicenie:)

Sun Belangelo:

Roland,
a teraz poprosím verziu “pre blondínky” – čo teda vlastne hovoríš?

rolandhabara:

ze rozdiel medzi tym, co si myslis a tym, co citis srdcom, je vytvorena energia, ktora sa ti vrati a je nutne ju spracovat a hovori sa tomu aj zivot alebo cesta k osvieteniu:) a je v zasade jedno, ci ide o sebadolezitost, hnev nad stratou blizkeho cloveka alebo strach z tmy-za vsetkym je len energia a rozdiel energii plynucich z duality ja – Ja .

Tina:

Roland,
t.j. ze ak rozdiel energetickych potencialov je nulovy, znamena to, ze ja som tym, cim som a plne si to uvedomujem a podla toho aj konam. Rozumiem ti spravne?
Tym padom “nemusim” privolavat situacie na vyrovnanie tohto stavu. T.j. energeticke napätie neexistuje a tym padom “sa nic nedeje” – lebo moja energia je stave absolutnej harmonie, netreba nic energeticky vyrovnavat.

rolandhabara:

bingo!:) tam kde niet “choroby” (rozumej rozdielu energetickych potencialov medzi X a Y) tam nie je potrebne liecenie este mi napadlo, ze ak sa niekomu zda, ze v rovnici chyba premenna Potreba Ucenia, odkazujem ho na pojem “rastuca entropia”, ktora je vsak lisiacky zabudovana priamo do podstaty systemu, takze to, co volame potreba rastu, ci evolucie alebo ucenia nie je nic ine, ako skryta rastuca entropia odzrkadlujuca fakt nekonecnosti.

Tina:

🙂
musela som si vygooglit slovo “entropia” (podla wiki: fyzikálna veličina, ktorá meria neusporiadanosť (náhodnosť, neporiadok,…) systému)
To ucenie a liecenie je vlastne vyrovnavanie rozdielu medzi ja a Ja, t.j. sebauvedomovanim sa.
Nerozumiem tvojej poslednej vete: “takze to, co volame potreba rastu, ci evolucie alebo ucenia nie je nic ine, ako skryta rastuca entropia odzrkadlujuca fakt nekonecnosti.” -> skryta rastuca entropia odzrkadlujuca fakt nekonecnosti – chces tym povedat, ze ta entropia stale rastie, lebo je vsetko nekonecne?
Ja som to pochopila tak, ze ta entropia (teda rozdiel) je potom nulova, ak nastane stav absolutneho vedomia kto som. ci?

rolandhabara:

ak sa Vedomie neustale rozsiruje donekonecna, ak evolvuje, tak na popis tohto “prirastku” som pouzil termin rastuca entropia. nieco ako diferencial v infinitezimalnom pocte. metaforicky-ked budes nafukovat loptu, s kazdym pridanim vzduchu do nej sa lopta rozpina a rastie aj jej entropia. v nekonecnom Vedomi je samozrejme pojem fyzickeho rastu zameneny s rastom uvedomenia (neviem ako inak to nazvat:)) opakujem: uvedene terminy treba brat velmi volne, chapat ich skor srdcom ako rozumom, lebo inak sa tato debata zvrhne na citacie zo slovnikov cudzich slov a dokazovanie, preco v zmysle presneho semiologickeho vykladu slov nemam pravdu:))

Tina:

dik. uz chapem co chces povedat.. s rastom Vedomia moze nastat znova stav disharmonie, ktory sa energeticky znova vyrovnava, tym ze pritahuje situacie (energeticke stavy) na vyrovnanie sa.
Mno a konecny stav je… ked s rastom Vedomia zaroven v tom istom okamihu nastane stav harmonie, lebo Vedomie v tom istom okamihu vyrovna energeticky jeho posun – t.j. nastane stav tvorenia v absolutnej harmonii… ci?

rolandhabara:

a vies, ze si to celkom trafila? akurat namiesto terminu konecny stav by som pouzil termin aktualny stav (stav v tomto okamihu), aby som sa vyhol pouzivaniu akychkolvek hranic (kedze nekonecno logicky ziadne hranice nema, nema zaciatok, ani koniec).

Tina:

Oukej, to je uz bodka nad i – jj.. jasne.. nekonecny stav nemoze byt konecny.. jasne.. vdaka.. (hlavne ze akurat pisem clanok o rozpustani hranic )
Nazvat tento nekonecny stav aktualnym sa mi velmi pozdava a aj mi vnutorne sedi. Pekne. Velmi pekne

Mno a ak to zoberieme, ze aktualny stav je tu a teraz … t.j. je mozne, ze Vedomie v okamihu rozpinania sa vyrovnava energeticku disharmoniu… je to len jedna moznost … a kedze moznosti je taktiez nekonecno, tak nastava aj energeticka disharmonia (a u kazdeho ina) ktora sa potom vyrovnava…. az pokial aktualne nebudu vsetci na nule – t.j. jedno… sami so sebou a so vsetkymi – a tym padom potom budu zit tu jednu moznost, aj ked ich je nekonecno (lebo tie ostatne tiez ziju lebo ich uz zili)..
Ufff ))

rolandhabara:

perfektne!!! dokonala tautologia:)) nemam, co by som dodal.

Tina:

dakujem ti za vymenu pismeniek

rolandhabara:

ja dakujem:)

 

Doplnok k diskusii:

Sun Belangelo:

Ľudkovia, ja vám ďakujem za to, že ste sa tak pekne porozprávali… Vďaka vášmu rozhovoru som (myslím) pochopila. Blondies rock!

jarah:

Sun, no ešte dobre, že si pochopila… prežuj to, vyber extrakt a potom mi to, prosím, vysvetli. Toto je na mňa veľmi vedecké, a keď vedecké, tak len pre vyvolenú skupinu. Tak potom čo my, ostatní… plebs?

Sun Belangelo:

No, tak pokus (=idem sa historicky strápniť, ale nebude to prvý ani posledný raz ):
Ako to chápem, Roland tvrdí, že sebadôležitosť je rozdiel medzi tým, ako sa vnímam, a tým, kto skutočne som. A pretože nejako cítim, že to nie je jedno a to isté, tak sa z toho môžem kŕčovať a tak si prehnane všímam situácie, ktoré mi ukazujú, že tento rozdiel existuje. Teda – interpretujem veci s vedomím, že niekto škriabe na moju pozlátku.
Ak je nulový rozdiel medzi “vidím sa” a “skutočne som”, necítim potrebu to nijako ošetrovať, nie som na to prehnane citlivý a tak si tie situácie, ktoré v prvom prípade vyzerajú ako “poškrabanie mojej pozlátky” ani nevšimnem. Neregistujem a preto ma to nekaká.
Ďalšia diskusia bola tá o entropii – a tu budem musieť siahnuť na teóriu chaosu, pretože Wikipédia je pre hocikoho okrem blondíniek: na to, aby sa systémy rozvíjali, potrebujú rôznorodosť. Ľudská spoločnosť má (z predajných a sociálnych dôvodov) tendenciu všetko “zglajchšaltovať”, teda tlačiť do jednej podoby. Ale ak sme spokojní sami so sebou a vnímame sa ako presne to, čo sme, nepotrebujeme míňať energiu na obranu nášho sebaobrazu a môžeme ju míňať na skúmanie zvyšných prvkov systému, v ktorom sa pohybujeme. Poznávame viac a viac a tým do Univerzálneho Vedomia vnášame rôznorodosť, aby zo sebauspokojenia nezdegradovalo do stavu “smrdutá kaluž hnilej vody”. Toť blondínkovská interpretácia.
Ak som niečo prekrútila alebo nejaký podstatný kus poznania som vynechala, spolieham na to, že ma Tina a Roland doplnia alebo opravia.

Tina:

Jo.
Ked sa na to pozrieme vseobecne, tak ide o spojenie srdca s myslou.o spojenie sa s nasou dusou, ktore je konstantne. T.j. Stav vedomia kto som. Vtedy si v stave vyliecenia, harmonie.ak ta postretne (energeticky) disharmonia, tak ju v tom momente tvojim vedomim, tvojou harmoniou liecis. Je to vlastne stav, ked ty si tvoja dusa a tvoj svet vytvaras harmonicky.

jarah:

Existuje vôbec na Zemi niekto, kto má hodnotu rozdielu medzi tými dvoma veličinami nulovú…?
N.B.: Aj tak je to na mňa príliš vedecké ja som prosté dievča z dediny a aj keď neviem presne, čo v skutočnosti život je, žijem ho.Vytvorila som si bublinu, že pravdivé veci sú tie najjednoduchšie a v nej si voľkám.

Sun Belangelo:

Jarah,
“Existuje vôbec na Zemi niekto, kto má hodnotu rozdielu medzi tými dvoma veličinami nulovú…?” A je to vôbec dôležité? Dôležité je, ako to máš ty. Ten zvyšok… je len pozeranie sa na iných, aby som zistila, kde som ja. Ale ja nie som oni – a tak sa podľa nich nemôžem umiestniť.

jarah:

No jasne! Helar, teraz som pochopila, o čom je self importance. Ďakujem!!!!

2 thoughts on “Diskusia o energii a Vedomí

Pridaj komentár

