Rozpúšťanie hraníc II.

Momentálne ma táto téma sprevádza kam pozriem. Tento článok je takým voľným pokračovaním tohto tohto článku. Ako ináč, kedže sa tou témou zaoberám, z mojej knižnice som vytiahla akurát knihu Ramtha, ktorú pomaličky prelúskavam. Veľa vecí mi v nej sedí, okrem iného sa tam zaoberá aj našimi samonastolenými hranicami. Tento článok bude z časti ňou ovplyvnený.

Dlho bolo v podnadpise môjho blogu napísanné motto – „Nedávaj si hranice, všetko ide“, neskôr som ho zmenila na „Otvor sa, všetko ide.“ Kam až všade naše samonastolené hranice siahajú a ako nás tieto naše presvedčenia ovplyvňujú, si uvedomujem stále viac a viac.

Rozpúšťaním hraníc v mojom osobnom živote dostávam do pomykova niekedy moje okolie, častejšie moju rodinu. Stane sa, že im tak rozhádžem ich mentálne modely, že ich reakcia sa rovná nemému údivu, s následným spracovávaním informácii😀. Zatial všetko dali😉. Žijem šťastne v netradičnej konštelácii, s ľudmi ktorých milujem a som vďačná za každý okamih s nimi. Sme živým príkladom, že všetko ide, stačí sa otvoriť, dôverovať, milovať.

Tradičné spôsoby, rituály, zabehané modely majú svoju silu. Majú obrovskú silu. Sú uložené v morfických poliach a denno-denne posilňované našimi myšlienkami. Ich silu môžeme naplno využívať. A ich sila nás naplno ovláda.  Ak máme v sebe už zabehané, naučené, vovychovávané, podvedomé modely, plnou silou nás ovládajú, pokiaľ si to neuvedomíme a nerozpustíme ich.

Žijeme každý tú pravdu, ktorej akurát veríme. A našu pravdu si zároveň aj zhmotňujeme, keďže sme tvorcami nášho sveta.

Príkladov je veľmi veľa – od spoločenských noriem „takto sa predsa nežije“ až po normy „dané“ – „naše telo s rastúcim vekom chorľavie a starne“, alebo naše tabuľkovanie a priraďovanie všetkého možného.

Napadá mi príklad indického čakrového systému. Priradenie farieb, vôní, životnej etapy, orgánov, zmyslov a vštetkéhomožnéhopodmnožného vidím len orientačne. Ak nieko ide strikte podľa neho, bude vidieť presne tie jeho ohraničené priradenia a nimi sa riadiť – čo je v jeho prípade aj správne. Ja budem možno vidieť v daných čakrách úplne niečo iné a podľa toho sa riadiť – čo je taktiež správne. A ak sa chcem zbaviť úplne všetkého systému, tak ho prestanem riešiť a nechám sa viesť mojou dušou, mojím svetlom, v ktorom je všetko možné.

Ako nás ovplyvňujú napríklad povery? Ako nás ovplyvňujú rituály? Ako nás ovplyvňujú priradenia, zoznamy, „dané“ fakty,niekým spísané? Ako nás ovplyvňujňu náboženstvá, náboženské zákony, ktorým veríme?

Dávajú nám hranice, ohraničujú nás, bránia nám našej slobode. V čom všetkom sa vlastne nechávame ovplyvňovať? Ohraničením sa stávame manipulovatelnými, niekto iný priamo rozhoduje o našom bytí – ak si tieto zákony a ohraničenia zoberieme za svoju pravdu.

Ktoré vaše presvedčenia sa vám darí rozpúšťať? A ktoré sa vás držia ako kliešť?

Čím sa v mysli zaoberáme, to je naša realita.

Ak sa zoaberám tým, že v piatok trinásteho ma postihne nešťastie (ako prídavok aj možnými katastrofickými scénami) a cítim už teraz skľúčenosť a nešťastie, ešte ani len nemusí byť piatok trinásteho a ani sa mi nič nemusí stať, v momente môjho pocitu som si urobila moju realitu TU a TERAZ – skľúčenosť a nešťastie.

Ak podmieňujem moje šťastie šťastím iných, nakoľko sa tým nechávam ohraničovať? Akú realitu si neustále vytváram?

Zase raz som späť pri sledovaní vlastných myšlienkových pochodov. Pri uvedomení si činov, slov a myšlienok sa nám podarí identifikovať samonastolené ohraničenia a rozpustiť ich.

Vtedy môžeme zažívať náš život tak, aký ho chceme mať. Kreatívne si ho vytvárať, tvoriť si našu realitu, rozvíjať skúsenosti, ktoré chceme zažiť a získať z nich emocionálnu výhru.

Skúste si spísať, v akom rozpoložení ste väčšinu dňa. Čo vás ovláda? Akým smerom najčastejšie myslíte? Aké je vaše trvalé nastavenie voči životu?

O čo úprimnejšie si zodpoviete na tieto otázky, o to lepšie sa vám podarí zistiť, ako svoju realitu neustále vytvárate. A o to lepšie môžete v prípade potreby zapracovať smerom, ktorým chcete ísť. Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že toto cvičenie je super zopakovať si každých pár mesiacov a vysledovať si akým smerom sa nám darí hýbať sa.

Lovu myšlienok a rozpúšťaním ohraničení zdar😉

3 thoughts on “Rozpúšťanie hraníc II.

  1. Tinko, tuhle lekci prozivam v poslednich tydnech. Je to intenzivni. Ma presvedceni se hrouti, jedno po druhem. Nejdriv se dostavi zdeseni: A co ted? A za tim vsim se ukazuje nekonecna laska, se kterou je mozne vsechno. Me cile tak nejak ztraci smysl. Prozivam okamziky pritomnosti s neobvyklou intenzitou. Vsechno je dokonale…
    Muj vyrok predesleho vikendu: “Ich bin so offen, dass ich mir schon denke, ich bin nicht mehr dicht.”😀

    Like

    • Joooo niekedy je to ozaj narocne… prijat “neobvykle” veci.. a spravit z nich “normalny stav” :)))

      Tak ten vyrok ide! Ten by sedel aj na mna :))))

      Like

  2. Ja jsem to, co zaziji. Ja zaziji to, co si myslim. Ja myslim to, co citim. Ja citim to, v co verim. Ja verim v to, co chci, Ja chci to, co miluji. Ja miluji to, co jsem….❤

    Like

Pridaj komentár

