Koľko deštrukcie znesiem?

UmožniťSkutok lásky je umožniť každému žiť svoj príbeh.

Prečo je niekedy také ťažké, nechať ľudí žiť si svoj život? A to hlavne mne blízkych ľudí? Ako sa zachovať, keď deštrukčné správanie sa dotyčného zasahuje do môjho života a ťahá ma do emócií hnevu? Ako v tejto situácii nájsť lásku pre toho druhého a zároveň získať opäť rovnováhu a lásku v mojom živote? A čo majú znamenať vety ako „Všetko je láska“, keď to vo mne vrie už len pri pomyslení na danú osobu?

Niekedy sa v živote stane, že nám blízky ľudia kvôli ťarche ich problémov začnú vplývať na náš život deštrukčne. A väčšinou to aj dobrú chvíľu trvá, kým si tento ich vplyv uvedomíme. Toto uvedomenie prichádza postupne – keď vidíme, že pomoc z našej strany sa obracia skôr proti nám, alebo nás jednoducho správanie dotyčného obmedzuje – v akomkoľvek smere.

Vtedy si môžem položiť otázku: chcem zostať vo vzťahu s týmto človekom? Či už je to vzťah partnerský, priateľský alebo iný. A ako môžem zmeniť vzťah a situáciu aby ma neubíjala? A ako môžem zmeniť môj postoj aby ma konanie dotyčného/dotyčnej/iných neubíjalo?

Najprv mi pomôže uvedomiť si, že daná osoba to jednoducho momentálne ináč nevie – z akéhokoľvek dôvodu, ktorý nemusím/nemôžem/nepotrebujem poznať. Ak sa mi to podarí precítiť, príde (ne)malé uvoľnenie v mojom vnútri. Je to akoby získanie určitého odstupu, ba priam porozumenia. Vtedy je možné, že lepšie vycítim, ako tejto osobe pomôcť – ak je pripravená prijímať pomoc práve odo mňa.

Ak daná osoba zasahuje svojou deštrukciou do môjho života, mám na výber – buď túto deštrukciu trpieť budem, alebo zo situácie odídem a zavrem dvere, ktoré som otvorila – t.j. preruším kontakt. Toto rozhodnutie je podľa mňa o tom, koľko človek znesie a o akú deštrukciu sa jedná (či sa jedná o fyzické útoky, alebo vyhrážanie sa, psychický teror, permanentná zlá nálada, atď.) a aké vidím/cítim šance pomoci/zmeny. Do určitej miery sa dá s takouto deštrukciou žiť a narábať, vyvažovať ju, sprevádzať, pomáhať.

Ale ak prekročí moju osobnú hranicu únosnosti, ukončujem a uzatváram úrovne vzťahu, ktoré sú neúnosné. Tým mám na mysli, že niekedy stačí sa stiahnuť z jednej oblasti toho človeka, v iných je možné, že si naďalej budeme rozumieť. Napríklad – niekoho obchodné jednania alebo vedenie firmy vplýva deštrukčne a vtedy ukončím vzťah pracovný, to ale neznamená, že by som si s týmto človekom na iných úrovniach nemohla naďalej rozumieť.

Niekedy sa stane, že po ukončení vzťahu zostávajú ľudia na tom druhom „visieť“, sú ním posadnutí, nestránia sa psychického/fyzického teroru. Čo vtedy? Ako to vyriešiť, keď vidím 50tu SMSku v ten deň a pri každom pohľade na ňu mi príde až fyzicky zle? Je výzvou, v tejto situácii nájsť lásku a porozumenie v sebe. Z energetického hľadiska to vidím tak, že táto osoba bola zvyknutá odo mňa ťahať energiu a tú jej teraz odmietam dať – ale keďže naše putá ešte existujú, predsa len naďalej prijímam a dávam. Pre zvládnutie tejto výzvy odporúčam urobiť si energetickú ochranu a preťať putá – aby som mala ja energiu pre moje spracovávanie, zharmonizovanie sa, nájdenie kľudu. Energetická ochrana sa dá robiť rôznymi technikami a stupňami.

Najjednoduchšia je predstaviť si okolo seba svetelný kokón, alebo sa ohradiť múrom. Silnejšie čo sa týka dopadu energie je nainštalovať si okolo seba zrkadlá, ktoré útoky odrážajú. Existuje veľa techník, a je ich možno stupňovať až po absolútnu uzavretosť pred svetom (Esejská technika – keď napríklad potrebujem vykonať rituál alebo meditácie bez akéhokoľvek energetického vonkajšieho vplyvu).

Takáto ochrana mi umožní ukľudniť a zharmonizovať sa a potom precítiť umožnenie života – umožnenie každému žiť jeho príbeh. Môžem zvládnuť nájsť v sebe lásku k tomuto/každému človeku, bezpodmienečnú lásku, v ktorej mu prajem len to najlepšie. Túto lásku stačí precítiť, netreba sa sústrediť na nejaké extra vyžarovanie smerom k danej osobe alebo okoliu – ona si nájde sama cestu😉.
Samozrejme, nie vždy si treba robiť ochranu, trhať putá a pod. Ak je moja vnútorná osobná sila rozvinutá, dejú sa tieto veci automaticky.

A ako to bolo s vetou: „Všetko je láska“? Môj prejav lásky voči mne je, že si umožňujem žiť môj život v harmónii, radosti a láske. Môj prejav lásky je, umožniť iným žiť svoj život. Prejav lásky je, že každý máme lekcie – naše dary, pomocou ktorých máme možnosť učiť sa, vnútorne rásť a silnieť – každý svojim tempom.

S láskou
Tina
🙂

3 thoughts on “Koľko deštrukcie znesiem?

  1. Golfino píše:

    nieco z druhej strany: niekedy cloveku nieco ukazem, spravim(poviem) rukou doprava(obrazne) a poviem aha .. nieco tym rozbijem vtedy sa citim ako slon v obchode s porcelanom pretoze ten druhy sa predomnou uzavrie bez toho aby sa pozrel kam som ukazoval… aky je toto druh destrukcie? treba sa pred takou destrukciou uzatvarat, alebo … ?

    Like

    • Golfino, taka to akcia ti podla mna ukazuje, ze v tom momente jednas velmi impulzivne (nevsimas si veci okolo, alebo nevies odhadnut ich vzdialenost). Skus si polozit otazku, ci vies jednat aj v klude, vo svojom strede, uvazene – alebo ako casto sa ti stava, ze jednas v rozhodenom stave.

      Like

Pridaj komentár

