Dali by ste si iné meno?

novemeno1Aký vzťah máte k vášmu menu? Keby ste si mohli teraz meno zmeniť, urobili by ste to? A na aké by ste ho zmenili?

Tieto otázky mi krúžia hlavou asi tak dva-tri mesiace. A dnes dávam na „papier“, ako som sa ku nim dostala a moje odpovede na ne. Nech ma už viac nemátajú v meditácii ;).

Trochu z mojej histórie: moje priezvisko som nadobudla vydajom. Tož, vec klasická. Meno môjho vtedajšieho manžela nebolo po otcovi, ale po prvom mužovi jeho mamy. Takže teraz nosím juhoslovanské meno po prvom mužovi mojej bývalej svokry :D. Pri rozvode som nevyužila výhodnú ponuku zmeny mena za polovičnú cenu (!!), lebo sa mi nechcelo vybavovať všetky papiere nanovo.

Teraz žijem v novom partnerstve a tak sme sa rozprávali (čiste v teoretickej rovine), či si zoberieme spoločné meno a ktoré vlastne. Dadkine meno Rakúšania nevedia vysloviť. Začína sa na „HR“ a to je pre nich katastrofa. Moje meno je zase po prvom mužovi mojej bývalej svokry a ešte aj juhoslovanské :D.

A tak mi napadlo: čo keby som si zmenila meno? ……. Hahahaha aká bláznivá myšlienka. No a potom… čo keby som ho naozaj zmenila? Potiaľto som to ešte vedela prijať. Hypotetická myšlienka naberala až moc reálneho rozmýšlania. Ďalšia otázka: a na aké? To som potrebovala pár týždňov nechať ležať. Nejaké mi už napadne.

Postupne som sa s myšlienkou zmeny zažala stotožňovať a uvažovala som ďalej.

Zvykla som si používať meno Tina Topi. Skrátené vlastné meno a skratka priezviska, trochu upravená. Na oficiálnych dokumentoch Topi mať ale nechcem, je moc krátke a albánske. Moje meno za slobodna s Topi nemá nič spoločné a tak som ho zavrhla. To moje Topi chcem nejak využiť, predl´žiť.

Zase pár týždňov ticho, nápad sa uležiava. Potom mi napadlo, že ma od detstva jedna blízka kamarátka volala Pinalde. Čo tak to spojiť? Žeby Topinalde?

Uvidíme…..

P.S. Dadka mi hovorí: “Vyber si čo chceš a ja sa potom rozhodnem, či ho prijmem za svoje, alebo nie.” 😀

Ako ste na tom vy? Menili by ste? Prečo áno, prečo nie?

🙂

Teším sa na vaše myšlienkové pochody 🙂

4 thoughts on “Dali by ste si iné meno?

  1. To je ovšem zajímavé. Nikdy mě nenapadlo, že bych si mohla změnit i příjmení 🙂 Tedy ne že bych plánovala rozvod, ale to papírování se změnami by odpadlo 🙂 A navíc, člověk by měl to, co chce (nebo to, co cítí, že mu sedí… viz Indiáni). Mám takové dvě křestní jména… jedno mi dal jako takovou přezdívku kdysi jeden můj hodně blízký přítel… a často jsem se přistihla, že to jméno chápu jako takové vnitřní Já :-)))

    Like

  2. Ja som nad tým úplne intenzívne rozmýšľala asi rok, lebo som nikdy nejako nebola stotožnená s menom Michaela – a ešte potom, ako som sa do Fínska presťahovala, tak tu to nikto nevie vysloviť, a tak som sa stala Mimi alebo Miiou, lebo Fíni proste nemajú hlásku CH. Neprišla som ale na nič múdre, na ČO by som si to Michaela mohla zmeniť, okrem možno…Milana? To sa mi celkom páči, je to slovanské, nekresťanské, kratšie, ľahko vysloviteľné…nevylučujem to 😉

    No ale na Facebooku som si ale zmenila priezvisko na Mustikka (po fínsky “čučoriedka”), a to sa mi tak zapáčilo, že by som si to normálne tak zmenila :)))

    Alebo ak by som sa išla vydávať, najlepšie by bolo vymyslieť si úplne nové priezvisko, ale ak nie, tak by som bola Ahonen.

    Like

    • Tak ty mas este väcsiu haluz, ze aj meno, aj priezvisko menit. Moozes si rovno tabulku spravit. Ech, spravim ju ja,
      Kombinacie:
      Milana I.
      Milana Mustikka
      Milana Ahonen
      Milana ?
      ? ?
      Michaela ?
      Michaela Mustikka
      Michaela Ahonen – nakoniec to dopadne takto, ta ne?
      ? = nove meno 🙂

      Like

Pridaj komentár

